پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:31 - 1395/09/15

آغاز نشست‌های کارگروه تخصصی مزد از امروز/ حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در وزارت کار

شرکای اجتماعی عصر امروز با حضور در وزارت کار پیرامون نحوه تشکیل کارگروه‌های تخصصی مزد و نحوه بررسی نشست‌ها در آینده به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.

به گزارش کارگرآنلاین، با نزدیک شدن به ایام پایانی سال 1395 و لزوم تصمیم‌گیری شورای عالی کار درباره بسته مزدی سال 1396 معاونت روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکای اجتماعی فراخوان داده است.

بر اساس این گزارش، این فراخوان درباره نحوه تشکیل کارگروه‌های مزدی و تصمیم‌گیری درباره کلیات موضوع دستمزد سال 96 خواهد بود که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.

به گزارش فارس، سال گذشته حداقل دستمزد با وجود پایین بودن قدرت خرید کارگران در تدوین سبد معیشتی، به صورت چانه‌زنی تعیین شد و گزارشات علمی شوراهای اسلامی کار کشور عملاً کنار گذاشته شد. در سال‌های گذشته شوراهای اسلامی با جمع‌آوری اطلاعات استان‌های مختلف درباره سبد معیشتی گزارشات مفصلی را تدوین کردند.

بر اساس این گزارش، امسال هم کمیته مربوط به تعیین حداقل‌های معیشت در شوراهای اسلامی کار کشور در حالی گردآوری  اطلاعات لازم پیرامون هزینه‌های تأمین اقلام مصرفی کارگران در یک ماه است.

به گزارش فارس، تشکل‌های کارگری پیش از آنکه نگران دستمزد سال 96 باشد دغدغه‌های جدی درباره لایحه اصلاحیه قانون کار دارند که اخیراً به صورت یک طرفه به اذعان تشکل‌های کارگری تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین